3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #15395

    Onlangs is deze camping overgenomen door een Nederlandse investeerder.. Op enkele weken tijd is de familiale camping omgevormd naar een koel “vakantiepark” Wijziging naam in “Vakantiepark Blankenberger Duinen”- mails naar bewoners van vele jaren dat ze hun stacaravan moeten verwijderen tegen oktober – plaatsen /verkoop van nieuwe chalets tegen dure prijzen. Geen enkele info van de nieuwe uitbaters met gevolg grote ongerustheid onder de huidige verblijvers.
    Wat kunnen we hier tegen doen? Kan dit zomaar da mensen die hier al tientallen jaren zijn op zo een korte tijd de camping moeten verlaten. Wat met de vergunningen voor ale aanpassingen dat er al zijn gebeurd. Afbreken gebouwen, graven vijver, plaatsen nieuwe chalets enz.
    Wie kan mij hier info over verstrekken?
    Dank bij voorbaat

    #15401
    Verbiest
    Sleutelbeheerder

    Ik vrees dat hiertegen weinig valt te doen. Vermoedelijk hebben de eigenaars van de stacaravans en de chalets een huurcontract voor een staanplaats op jaarbasis ondertekend en staan in die overeenkomst ook de regels die gelden wanneer het huurcontract niet wordt vernieuwd. Niettemin raden we aan om klacht neer te leggen bij de economische inspectie van de FOD Economie zodat die kan bekijken of het ondertekend contract alle regels inzake consumentenbescherming respecteert. Je kunt een klacht wegens schending van consumentenregels niet rechtstreeks via e-mail indienen bij de Economische Inspectie. In België gebeurt dit via het officiële online meldpunt van de FOD Economie: https://economie.fgov.be/nl/over-de-fod/meld-een-inbreuk-bij-de
    Daar kun je:
    – Het juiste thema kiezen (bv. misleidende reclame, garantieproblemen, online aankopen).
    – Een korte vragenlijst invullen.
    – Je melding digitaal doorgeven aan de inspectie.
    📌 Als je liever schriftelijk contact opneemt, kan dat via dit adres:
    FOD Economie – Algemene Directie Economische Inspectie
    Koning Albert II-laan 16, 1000 Brussel
    📞 Of telefonisch via: 02 277 54 84 (op werkdagen van 9u tot 17u)

    #15402
    Verbiest
    Sleutelbeheerder

    Ik vrees dat hiertegen weinig valt te doen. Vermoedelijk hebben de eigenaars van de stacaravans en de chalets een huurcontract voor een staanplaats op jaarbasis ondertekend en staan in die overeenkomst ook de regels die gelden wanneer het huurcontract niet wordt vernieuwd. Niettemin raden we aan om klacht neer te leggen bij de economische inspectie van de FOD Economie zodat die kan bekijken of het ondertekend contract alle regels inzake consumentenbescherming respecteert. Je kunt een klacht wegens schending van consumentenregels niet rechtstreeks via e-mail indienen bij de Economische Inspectie. In België gebeurt dit via het officiële online meldpunt van de FOD Economie: https://economie.fgov.be/nl/over-de-fod/meld-een-inbreuk-bij-de
    Daar kun je:
    – Het juiste thema kiezen (bv. misleidende reclame, garantieproblemen, online aankopen).
    – Een korte vragenlijst invullen.
    – Je melding digitaal doorgeven aan de inspectie.
    📌 Als je liever schriftelijk contact opneemt, kan dat via dit adres:
    FOD Economie – Algemene Directie Economische Inspectie
    Koning Albert II-laan 16, 1000 Brussel
    📞 Of telefonisch via: 02 277 54 84 (op werkdagen van 9u tot 17u)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.